Wat is acne en hoe ontstaat het?

Acne is een huidaandoening die voorkomt uit een overmatige productie van talg. De talgklieren die deze talg produceren raken hierdoor verstopt waardoor er mee-eters op de huid ontstaan. In de verstopte talgklieren bevindt zich een bacterie die stoffen ontwikkelt die ervoor zorgen dat ons lichaam ontstekingsverschijnselen vertoont. De ontstekingsverschijnselen laten zich vertonen in de vorm van rode knobbeltjes. Wanneer deze geïnfecteerd raken door de bacterie ‘Staphylococcus aereus’, dan kunnen er etterige puisten en zweren ontstaan.

Acne komt vooral voor op de schouders, armen, nek en gezicht. Het is bekend dat acne bij mannen veel heftiger is dan bij vrouwen. Dit komt omdat mannelijke hormonen de overmatige productie van talg stimuleren

Wat kan je eraan doen?

Er bestaan verschillende manieren om acne te bestrijden. Er zijn ontzettend veel verschillende zalfjes, crèmes en pillen op de markt om acne te bestrijden, maar slechts enkele hiervan hebben een goed resultaat.

Ik behandel de acne op een natuurlijke wijze met mooie resultaten.

De acne behandeling bestaat uit een: Tuina hoofdmassage, (rust in je hoofd stimuleert het zelfhelend vermogen van het lichaam) uitgebreide reiniging van het gelaat, diepte peeling, kruidenstempelmassage op de acupunctuurpunten en tot slot een masker. Voor thuis gebruik adviseer ik de Bashya reinigingsproducten deze zijn 100% natuurlijk en sluiten aan bij onze lichaamseigen cellen, hierdoor zijn de producten een perfecte voeding en energiebron voor de huid. Om een goed resultaat te krijgen is het ook noodzakelijk om de binnenkant van het lichaam te reinigingen. Dit kan d.m.v. fytotherapie.

Wat is Fytotherapie?

Fytotherapie betekent letterlijk plantengeneeskunde of kruidengeneeskunde. Fytotherapie is net als homeopathie een natuurgeneeswijze. Fytotherapie onderscheidt zich van homeopathie  doordat er in fytotherapie alleen plantaardige stoffen worden gebruikt . Homeopathische medicijnen gebruiken plantaardige stoffen maar ook mineralen, dierproducten zoals honing, gemalen oesterschelpen en zelfs weefsels van ziektes. Het advies is de fytotherapie druppels 3 x daags in te nemen.