TuiNa Massage

TuiNa Massage:

De TuiNa massage is een manuele behandelwijze welke zijn oorsprong vindt in China en al circa 4000 jaar wordt beoefend.  Bij TuiNa wordt druk uitgeoefend op de meridianen en specifieke punten, waardoor de Qi-stroom (lichaamseigen energie) vrij en gelijkmatig door het lichaam kan stromen. Volgens de Chinese geneeskunde wordt ziekte veroorzaakt door onevenwichtigheid en blokkades in de Qi-stroom. Als deze in balans is voel je meer ontspannen en vol levenskracht. Door een TuiNa massage is het mogelijk een disbalans op te heffen. Hierdoor ontstaat een beter algemeen welbevinden.

Cupping:

Een behandelmethode waarbij gebruik wordt gemaakt van cups. De cups worden vacuüm vastgezogen aan de huidoppervlakte. Het effect is een betere doorbloeding in de spieren en weefsels. Bepaalde acupunctuurpunten worden hierdoor gestimuleerd. Afvalstoffen in het lichaam worden met deze behandeling naar de huidoppervlak getrokken waardoor het lichaam zich beter van afvalstoffen en blokkades kan ontdoen. Na de behandeling zijn op de plekken waar de cups vast zaten rode/diep paarse plekken te zien. Dit is een normaal verschijnsel. De plekken verdwijnen van zelf na een paar dagen. De behandeling is niet pijnlijk, maar het kan wel onaangenaam aanvoelen door de samengetrokken huid.

Guasha:

“Gua” kunnen we vertalen met “schrapen”. “Sha” betekent “gestagneerde energie die zich in het lichaam vertaalt naar klachten of ziekten”. Voor deze behandeling wordt de olie masserend op de huid aangebracht en vervolgens wordt hier met een Gua Sha steen oppervlakkig geschraapt. Op plaatsen waar blokkades in het lichaam zijn verschijnen vervolgens plekken die eruit zien als bloeduitstortingen. Deze kunnen in kleuren variëren van lichtrood naar dieprood. Hoe donkerder de kleur, hoe dieper de blokkade en vaak hoe chronischer de stoornis. Guasha verhelpt onder andere hoofdpijn, migraine, nek- en schouderpijn, RSI, tenniselleboog, rugpijn, PMS, zenuwpijn, heuppijn en kniepijn.